Partner serwisu
Drogi i autostrady

Łódzkie: Problemy z podwykonawcą wiaduktów na A1

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS

Data publikacji:
05-06-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ew / Gazeta Wyborcza

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Łódzkie: Problemy z podwykonawcą wiaduktów na A1
fot. GDDKiA
Po wschodniej stronie Łodzi powoli rysuje się przebieg przyszłej autostrady A1. Rozpoczęto również budowę pierwszych wiaduktów, jednak ostatnio prace na obiektach wstrzymano. Powodem są problemy dotyczące umów z podwykonawcą – podaje „Gazeta Wyborcza”.

Na terenie budowy zdejmowana jest warstwa ziemi urodzajnej, czyli humusu, powstają również drogi techniczne, wykonawca usuwa kolizje z sieciami energetycznymi, gazowymi i wodociągowymi. Ruszyły też prace przy budowie fundamentów pod przyszłe obiekty inżynierskie.

Paweł Szymaniak, rzecznik Polimeksu-Mostostal, który buduje A1 w województwie łódzkim, zapewniał jeszcze niedawno, że w czerwcu rozpoczęte roboty będą obejmowały 23 z 40 mostów, z kolei do połowy września ruszą prace na pozostałych obiektach.

Okazuje się, że w ostatnich dniach roboty na wiaduktach stanęły. Pracownicy obecni na placu budowy przyznają, że od dwóch tygodni życie na obiektach zamarło. Rzecznik Polimeksu potwierdza, że podwykonawca odpowiedzialny za mostu wiadukty wstrzymał prace. – Na przeszkodzie stanęły względy formalne dotyczące umowy z podwykonawcą – wyjaśnia.

 


Większy widok mapy

Szymaniak dodaje, że 31 maja umowa została ostatecznie zaakceptowana przez GDDKiA i generalny wykonawca prowadzi rozmowy z podwykonawcą, by ten jak najszybciej wznowił prace. Potwierdza to Iwona Zatorska-Sytyk, dyrektor łódzkiej GDDKiA. – Nie ma żadnych problemów, wszystko jest już w porządku – mówi.

Aktualne na budowie autostrady pracuje około 300 osób, a w szczytowym okresie na łódzkim odcinku A1 można się spodziewać ponad 2,5 tys. pracowników. Trasa omijająca Łódź od wschodu będzie mieć 40 km długości i znajdzie się na niej 90 obiektów inżynierskich.

Budowa A1 ze Strykowa do Tuszyna pochłonie 1,159 mld zł, a po zakończeniu prac trasa umożliwi wyprowadzenie części ciężarówek z centrum Łodzi. Prace na budowie powinny zakończyć się w sierpniu 2014 roku.
 

Całość artykułu

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Co dalej z rządowym Programem Budowy 100 Obwodnic?

Drogi i autostrady

Co dalej z rządowym Programem Budowy 100 Obwodnic?

Mikołaj Kobryński 15 lutego 2024

Jest decyzja środowiskowa dla odcinka S17 na Lubelszczyźnie

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Co dalej z rządowym Programem Budowy 100 Obwodnic?

Drogi i autostrady

Co dalej z rządowym Programem Budowy 100 Obwodnic?

Mikołaj Kobryński 15 lutego 2024

Jest decyzja środowiskowa dla odcinka S17 na Lubelszczyźnie

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5